CasesZoekensubmitFictie en werkelijkheid versmelten bij Nederlands langstlopende soapserieStorytel, EndemolShine en RTL lanceren luisterboek 'kwaad bloed' Missie arbeidsmarkt-communicatie voor Defensie gaat next level Defensie wilde haar gevechtsfuncties laden bij jongeren en sloot hiervoor aan bij het YouTube-format Concentrate Bold,Shoeby kruipt dicht op de huid van de shopperHet multimediaal mini-format 'Your Personal Shopper' met Fred van Leer Exclusieve actie Findio en Ziggo Sport: Findio Race Experience In de zomer van 2018 organiseerde online financieringsmaatschappij Findio samen met Ziggo Sport een speciale actie: Findio Race Experience. Interactieve pensioentelevisie & PNORTL zocht oktober vorig jaar naar een moderne manier om werknemers van RTL Nederland te informeren over pensioen. Kijkers Het Perfecte Plaatje positief over sponsor CanonHoge waardering, hoge herkenning van sponsor Canon en uitstekende sponsorfit.Filemon On Tour In de zomer van 2017 wilde ŠKODA het wielrendomein opnieuw op een relevante manier claimen.RTL en Cordaid in actie voor schoon drinkwaterEen 360 graden campagne zorgde voor een grote betrokkenheid in Nederland. Beauty & fashion, lifestyle en realityKoppel jouw merk op een relevante manier aan een van onze programma's op dit gebied. RTL 8 Feliciteert: een echte vrouwenmagneet!Jouw merk onder de aandacht brengen bij een breed vrouwelijk publiek? RTL 8 maakt het mogelijk met 'RTL 8 Feliciteert'! De minuut bij RTL 4: jouw eigen primetime miniprogrammaCreëer gegarandeerd een groot bereik binnen de gewenste doelgroep met jouw eigen verhaal. Zeven gezondheidsfondsen met softe sponsoring in de serie CMCMedische verhaallijn leidt tot positieve effecten kennis, awareness en betrokkenheid kijkers.Ontdek de mogelijkheden voor retail partnershipsHeel Nederland enthousiasmeren voor jouw winkel of webshop? Bekijk hoe we onze krachten kunnen bundelen om jouw doelstelling te bereiken.WE x Nina: merk geïntegreerd in verhaallijn en GTST-personageRTL, EndemolShine en WE Fashion ontwikkelden samen een 360 campagne rond Goede Tijden, Slechte Tijden.The Mix Up laadt nieuwe associatie TWIX & koffieRTL, Mediacom en Group M Entertainment ontwikkelden een 360 campagne om de combinatie TWIX & koffie onder de aandacht te brengen. RTL Weer, Buienradar en Vapona lanceren Muggenradar Aanstekelijke content marketing campagne schiet consumenten te hulp bij de overlast van muggen tijdens de zomermaanden.RTL MCN influencers testen nieuwe achtbaan Walibi HollandEn delen ervaringen met volgers via win-acties, vlogs, Instagram-posts en 360-graden-video's.Cordaid, StukTV en RTL Boulevard in actie voor Afrika StukTV werd aan het populaire TV-merk RTL Boulevard gekoppeld om een gigantisch bereik voor Cordaid te creëren. Succesvolle samenwerking rondom nieuwe Skylanders gameActivision zocht een originele manier voor de productlancering van de gloednieuwe videogame Skylanders Imaginators. The Voice Kids en WE Fashion: de perfecte pasvormWE Fashion boost het zelfvertrouwen van The Voice Kids-talenten met passende, trendy looks en laat ze stralen als echte sterren.YouTubers omarmen Red Bull Culture ClashInfluencers maakten toffe content om de kaartverkoop voor het hardste muziekevent ter wereld te stimuleren.GTST: Branded ContentNederlands’ populairste soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) bereikt al meer dan 25 jaar een enorm publiek. Digital first concept Extreme RoadtripOm de nieuwe Renault Kadjar te promoten bij mannen lanceerden RTL en Renault dit unieke multiscreen format. Healthy Fest bezoekers testen Dove productenEen brede mediacampagne, sampling en activaties tijdens het festival zorgden voor grote zichtbaarheid in de doelgroep vrouwen 25-55 jaar.Hoe Madurodam RTL Telekids inzet voor imagoveranderingIn het vrolijke spelprogramma HiHa Holland maken kids en ouders op speelse wijze kennis met Madurodam.Branded content & influential partnership PedigreeMet hulp van Onnedi en Dolly werd een enorm publiek aan hondenbezitters bereikt via TV en online.Fissa Challenge activeert jonge bioscoopbezoekersYouTube sterren dragen bij aan awareness en triggeren de doelgroep met toffe content.Crossmediale storytelling in Staatsloterij Puur Geluk'Acts of random kindness' leiden tot ongekende engagement, likes, shares en clicks.KPN en Dance Dance Dance connecten met de kijkerEen gouden combinatie tussen een TV-hit met de beste mobiele internetervaring. GTST & Andrélon Pink WebisodesAchtdelige webonly-serie met GTST-kararakter inspireerde de kijkers om zelf aan de slag te gaan met hun haar.Eneco, RTL en YouTuber in NK TegenwindfietsenRace tussen TV-weerman en YouTuber bereikt jong en oud.Emté supermarkten primetime bij RTL 4Verse Emté producten staan centraal in het mini-kookprogramma dat inspiratie biedt aan thuiskoks.Expeditie Robinson en Teva: FootselfiesEen originele win-actie bracht Teva top of mind bij influencers.RTL Z en ABN Amro WTTLive verslag als onderdeel van crossmediaal platform rondom De week van de Nieuwe Economie.Grillmasters en Jupiler spelen met vuurGrote campagne rond vriendschap, barbecueën en mannelijkheid.Holland's Next Top ModelRTL wilde het format Holland’s Next Top Model vernieuwen, de zichtbaarheid vergroten en de betrokkenheid van kijkers verhogen. RTL Z en Philips: digital healthBijzondere content samenwerking gericht op niche doelgroep radiologen, hooggeplaatsten in bedrijven en de zakelijke markt.GTST 5000: eerste second screen afleveringDe dag van de uitzending stond de GTST 5000 app op nummer één in de App Store en wereldwijd stond #GTST5000 in de trending topic lijst.De Juichpakkenkoorts van Jumbo en Roy DondersDe actie van Jumbo en Roy Donders laat zien hoe branded content het startpunt kan zijn van een ware hype rondom een WK-premium. Concentrate & Lenovo bundelen krachten in #GoodweirdwednesdayExtra awareness voor de Lenovo-campagne onder de doelgroep 20-34 jaar.Introductie Toon Zon van Eneco biedt breed publiek en zonnepaneelbezitters 'opgewekte' contentBuienradar en RTL Weer vormen basis voor de samenwerking en bieden de consument exclusieve content.Welcome Home en GrandoWarmhartige programma-invulling leidt tot positieve effecten: meer traffic naar de site en winkels én een verhoging van de omzet.GTST ook tijdens de zomer Spring LevendDankzij de hype rondom de Spring Levend app én de loyale, betrokken fanbase bleef GTST ook tijdens de zomerstop top of mind.Eigen Huis & Tuin en PraxisPraxis en RTL werken al twintig jaar met veel succes samen om 40 weken per jaar een uitzending van het programma Eigen Huis & Tuin te maken.Weet Ik Veel?! en MicrosoftInnovatieve kennisquiz introduceert nieuwe Windows 8 bij een breed publiek.Wie Is Tim? biedt fans challengeDe app werd 280.000 keer gedownload en telde ruim 213.000 actieve gebruikers.Lay's en RTL Maak de Smaak‘Maak de Smaak’ van Lay’s groeide door de samenwerking met RTL uit tot een spraakmakend succes.RTL Z beursspelTien weken lang stond nieuwszender RTL Z in het teken van het populaire RTL Z Beursspel.