Cases

Digital first concept Extreme Roadtrip

Cases

Renault zocht een brand partnership voor de lancering van de nieuwe Renault Kadjar om de doelgroep (mannen 35-49 jaar) te inspireren en activeren rondom de boodschap Stop Watching, Start Living.

We ontwikkelden samen het digital first multiscreen format Extreme Roadtrip. Na het succes van het eerste seizoen, zijn we begin februari 2017 gestart met seizoen twee. In deze reeks gaan social influencers en beste vrienden Giel de Winter (StukTV) en JayJay Boske (Expeditie Robinson) op een spectaculaire reis langs extreme sports locaties in adembenemend IJsland. De video’s zijn te zien op RTL Basecamp - het online travelplatform voor young millennials van RTL MCN - en daarnaast ook bij RTL 7, RTL XL en via de kanalen van de twee populaire mannen. De productie is in handen van Towel Media. Het content partnership is tot stand gekomen in samenwerking met Branded Entertainment Bureau FUSE, mediabureau OMD, Publicis en Dorst & Lesser.

Renault is met de Kadjar en Captur, de 'crossovers' van Renault, de bindende factor die de twee vrienden overal naartoe brengt. Via een 360-graden content partnership claimt Renault het extreme sports domein en creëert hiermee een stoer en sportief imago. Voor het creëren van engagement maken kijkers via een brand activation kans op hun eigen roadtrip door IJsland in de Renault Kadjar of Captur.