Cases

Eneco, RTL en YouTuber in NK Tegenwindfietsen

Cases

Tijdens het jaarlijkse NK Tegenwindfietsen, mede moeilijk gemaakt door Eneco HollandseWind, gingen RTL-weerman Dennis Wilt en YouTuber Mertabi de uitdaging aan. RTL creëerde relevante content om extra bekendheid te geven aan dit ludieke oer-Hollandse event, waarbij RTL Weer en Buienradar logische content-partners vormden vanwege de directe relatie met het weer.

Via in program momenten in RTL Weer Daytime & Primetime, social posts, display uitingen en promo’s met de twee ambassadeurs werd het event vanaf 3 december aangejaagd. Mertabi zorgde voor awareness onder zijn achterban van 250.000 subscribers op YouTube en een tailormade Eneco NK Tegenwind-weerbericht werd ingezet op de owned kanalen van de energieleverancier. Tijdens het event was er een livestream op de actiepagina van Buienrader, waarbij vlogger Yvonne Coldewijer de race tussen Dennis en Mert nauwlettend in de gaten hield en in gesprek ging met deelnemers. Achteraf werden alle kanalen nog een keer ingezet om de aftermovie te verspreiden, aangevuld met redactionele aandacht in RTL Nieuws Weekend Magazine.

De samenwerking tussen TV & YouTube-gezichten zorgde voor een krachtige combinatie en bereikte een brede doelgroep: van jong tot oud.

Bekijk hier de aftermovie: