Cases

Fictie en werkelijkheid versmelten bij Nederlands langstlopende soapserie

Cases

Storytel, EndemolShine Nederland en RTL introduceerden een unieke branded content samenwerking rond Nederlands langstlopende soapserie ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’. GTST-personage Janine Elschot schreef en lanceerde in GTST het boek ‘Kwaad Bloed’. Het bleef deze keer niet bij fictie. Fans van de serie konden het boek ook in werkelijkheid exclusief beluisteren via Storytel.

Met deze samenwerking werd de GTST-kijker op een creatieve en vernieuwende manier betrokken bij het verhaal. Door het luisteren van het boek konden fans als eerste op de hoogte worden gesteld van de gebeurtenissen die Meerdijk te wachten stond. De integratie van dit luisterboek als additioneel platform gaf op deze manier een extra dimensie aan de beleving van het verhaal.

Storytel wilde met deze campagne naast reguliere media-inzet additioneel bereik genereren onder de jongere doelgroepen, om zo op interactieve wijze awareness te creëren voor de digitale abonnementsservice voor luisterboeken en e-boeken. Benieuwd hoe de campagne er in z'n geheel uitzag? Bekijk de casevideo!