Met hulp van Onnedi en Dolly werd een enorm publiek aan hondenbezitters bereikt via TV en online.
Omschrijving
RTL ontwikkelde een branded content partnership met de focus op influential marketing om een breed publiek, van millenials tot 50-plussers, aan te spreken. Met relevante content op uiteenlopende platformen werden zoveel mogelijk hondenbezitters bereikt. De populaire vlogster Dionne Slagter, bekend van haar You Tube kanaal OnneDi, speelde samen met haar hondje Dolly de hoofdrol in de campagne.
Middelen
- Een item in Koffietijd: Dionne en Dolly bezochten de show en dierenarts Marnix tips gaf over gebitsverzorging en gezondheid.
- Een item in Carlo’s TV Café: In Wil Wil Wel verraste Carlo zijn moeder op een ‘hondenbaan’ en gingen ze samen hondjes – waaronder Dolly - wassen in een salon waarbij de kijker diverse verzorgingstips kreeg.
- Custom video productions: Dionne creëerde aan de hand van het thema en de TV-opnamen spraakmakende video’s onder de noemer #DollyDinsdag.
- Een reportage in Editie NL over een dierentandarts
- Native advertising in het Weekend Magazine van RTL Nieuws: een interview met dierenarts Marnix over gebitsverzorging.
De campagne werd aangejaagd met cromo’s, social media, streamspots en banners. Billboards & breakbumpers zorgden ervoor dat Pedigree de items volledig claimde.
Resultaat
Een enorm publiek aan hondenbezitters is via TV en online bereikt. De video's van OnneDi werden in totaal bijna een half miljoen keer bekeken, volgers willen het Pedigree item #DollyDinsdag graag terug zien als vast item.