Cases

Lay's en RTL Maak de Smaak

Cases

‘Maak de Smaak’ van Lay’s groeide door de samenwerking met RTL uit tot een spraakmakend succes. De bekendheid van de campagne scoorde een ongekende 78 procent in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar. Om de consument te betrekken bij product development, werd opgeroepen ideeën voor nieuwe chips smaken in te sturen. De campagne behaalde 700.000 inzendingen (target: 350.000) en 78% campagnebekendheid in de doelgroep Boodschappers 20 - 49 jaar (target 50%).

Doel

Vertaal de internationale marketingcampagne ‘Maak de Smaak’ naar Nederland en maak de actie bekend bij het grote publiek.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen en jong volwassenen van 16 tot 30 jaar

Resultaat

De campagne behaalde 700.000 inzendingen (target: 350.000) en 78% campagnebekendheid in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar (target: 50%).