Innovaties in de medische wereld zorgen voor nieuwe behandelmethodes. Philips was op zoek naar een manier om zijn innovatieve 3D röntgenapparatuur onder de aandacht te brengen van radiologen, hooggeplaatsten in bedrijven en de zakelijke markt en traffic te genereren naar haar eigen platform Innovation & You. RTL Z ontwikkelde samen met Philips een crossmediale campagne rond het thema digital health.
We ontwikkelden unieke content vanuit verschillende invalshoeken:
- Binnen de online omgeving van RTL Z plaatsten we native advertising op een eigen partnerpagina van Philips, waar 7 artikelen werden geplaatst.
- We ontwikkelden een speciale videoserie, gepresenteerd door David Lemereis, bekend van de uitpakparty’s van Bright.
- Deze video’s werden gepubliceerd op YouTube en Facebook.
- Er werden promo’s uitgezonden bij RTL Z.
- De artikelen werden aangejaagd door vaste online posities en een social campagne.
- Een zwaar beladen onderwerp werd op deze manier toegankelijk en sympathiek gebracht.
De targets werden ruim behaald. De video’s werden 125.000 keer bekeken op Youtube en 115.000 keer op Facebook. De artikelen werden ruim 90.000 keer gelezen en genereerden 390.000 views op de sponsored special van Philips in de tablet app van RTL Nieuws. En het belangrijkste resultaat: de campagne zorgde voor traffic naar platform Innovation & You van Philips en was daarom een groot succes!