Cases

Crossmediale storytelling in Staatsloterij Puur Geluk

Cases

De merkmissie van Staatsloterij is ‘actief bijdragen aan een gelukkiger Nederland’. Endemol, UM, Staatsloterij en RTL ontwikkelden Staatsloterij Puur Geluk, hét feel good programma van 2015. Uniek aan het format is dat kandidaten niet zichzelf opgaven, maar werden gevonden via social listening. Door geluksmomenten geheim te houden en alles vast te leggen met verborgen camera gaf het programma de kijker precies het gevoel dat Staatsloterij als merk wil overbrengen: geluk, dat kan ook jou overkomen.

  • Het TV-programma werd primetime uitgezonden bij RTL 4 en aangevuld met customized billboarding, programmapromo’s, PR en social media via verschillende owned kanalen.
  • De doelgroep werd geënthousiasmeerd via een promocampagne. Hierin stonden de random acts of kindness centraal: dé essentie van het programma en mateloos populair bij de doelgroep.
  • De doelgroep deelt lief en leed op social media. Er werd social listening ingezet om mooie verhalen te putten uit het gedeelde lief en leed op internet en de media in het algemeen. Nietsvermoedende kandidaten werden verrast met een geluksmoment, dat met verborgen camera werd vastgelegd.
  • Het online bereik is opgevolgd door retargeting.

Met Staatsloterij Puur Geluk is het gelukt om de doelgroep écht in het hart te raken en ze emotioneel bij de merkmissie te betrekken. Het leverde een ongekende engagement op, in likes, shares en interactie.