Cases

Volkswagen Divorce

Cases

Volkswagen wilde de bekendheid van zijn nichemodellen vergroten en kroop met RTL achter het stuur. Het samenwerkingstraject leidde naar een innovatief concept binnen de nieuwe dramaserie Divorce.

Van productplacement een engaging game maken; samen met RTL, Talpa, Mediacom en creatief bureau Achtung gaven Volkswagen en Pon Automotive die missie een gezicht. Het Divorce: Sleutelspel was geboren. Kijkers van de dramaserie konden meespelen via de site of de Divorce App.

“Door de second screen-ervaring was de kijker heel erg met Volkswagen bezig”, kijkt Menno van de Gronden, manager Marketing & Communicatie Volkswagen bij Pon Automotive, terug. “Daardoor steeg de merkvoorkeur tijdens Divorce. Daarnaast hadden de serie en het spel een positief effect op het bezoek aan onze modelpagina’s.”

Doel

De niche-modellen van Volkswagen op innovatieve en kwalitatief hoogwaardige wijze onder de aandacht brengen.

Resultaat

Gemiddeld ruim 1,8 miljoen kijkers per aflevering, 80.000 downloads van de Divorce: Sleutelspel-app, een hoge sponsorfit, gestegen merkvoorkeur voor Volkswagen en meer bezoeken aan de modelpagina’s.

Lees meer (PDF)