Met miljoenen kijkers per aflevering is The voice of Holland het meest succesvolle talentenjachtprogramma ooit. RTL, producent Talpa, hoofdsponsor Vodafone en mediabureau OMD bouwden de afgelopen twee seizoenen aan een stevige relatie met elkaar én de kijker. Met de lancering van de Thuiscoachapp werd een nieuwe dimensie toegevoegd. Deze gratis game voor iPhone en Android stelt kijkers in staat om voor en tijdens The Blind Auditions, The Battles en de liveshows te laten zien dat zij de beste thuiscoach van Nederland zijn.
Doel
De mogelijkheden van mobiel dataverkeer onder de aandacht brengen en interactie met de doelgroep aangaan.
Doelgroep
De doelgroep voor het programma The Voice of Holland is 13+.
Resultaat
- TVOH domineerde de vrijdagavond als marktleider met gemiddeld meer dan 3,4 miljoen kijkers per aflevering (6+).
- Seizoen 2 scoorde met 26,0% kijkdichtheid nog beter dan seizoen 1 met 21,0% (20-49).
- Het gemiddeld zenderaandeel was 54,8% in 20-49 jaar.
- In totaal werden meer dan 13,1 miljoen kijkers bereikt (6+).
- De site trok wekelijks gemiddeld 380.000 unieke bezoekers.
- In totaal werden ruim 12.5 miljoen videoviews bekeken op thevoiceofholland.com.
- Verder leverde de Thuiscoach app in totaal 650.000 downloads op.
- De activiteit via social media steeg explosief ten opzichte van vorig seizoen (Hyves: 137.377 leden Twitter: 104.345 Facebook: 163.000 likes) en was #TVOH trending topic tijdens elke uitzending.
- In totaal waren er meer dan 1,7 miljoen tweets op de vrijdagavonden.