Om awareness te creëren voor de nieuwe attractie Lost Gravity én de andere achtbanen in het park ontwikkelden Walibi en RTL MCN een opvallende influential marketingcampagne. Deze sloot naadloos aan op Walibi’s doelgroep tieners en jongvolwassenen en op de #hardgaan-campagne. RTL MCN’s YouTube-sterren Dionne (OnneDi), ZU5E, Bibi Breijman (o.a. Oh Oh Cherso), Nanne Meijer (OchtendMix) en de meiden van FERZUZ speelden de hoofdrol in dit partnership, bestaande uit win-acties, vlogs, Instagram-posts en 360-graden-video's.
De influencers testten ieder tussen eind maart - het begin van het nieuwe seizoen van Walibi - en begin juni één van Walibi’s razendsnelle en superhoge rides. Dat deden ze niet alleen; fans kregen de kans om hun favoriete YouTube-sterren te ontmoeten en samen Walibi te beleven. Om een ticket te bemachtigen moesten fans laten weten waarom ze met hen wilden #hardgaan.
Marc Antonioli, Marketing- en Salesmanager van Walibi Holland: “De samenwerking met RTL MCN was een goede aanvulling op de crossmediale strategie die wij voerden in onze #hardgaan-campagne, bestaande uit zowel offline als online communicatie. Deze YouTube-sterren waren erg belangrijk in de campagne; het zijn namelijk dé helden van onze doelgroep.”
De zenuwslopende ervaringen in de rides Lost Gravity, Goliath, Xpress: Platform 13 en Speed Of Sound werden door de content creators vastgelegd in persoonlijke vlogs of registratievideos en verspreid onder hun enorme achterban op YouTube en/of Instagram. Productiebedrijf I-MOR maakt daarnaast vier unieke 360-graden-video’s van de rides. Zo konden kijkers de achtbaan op ultieme wijze meebeleven en werden ze geprikkeld om zelf in te stappen.