Evenement Healthy Fest groot succes en draagt positief bij aan imago van Dove
Verschillende afdelingen binnen RTL hebben samengewerkt om Healthy Fest te organiseren: een live evenement van een heel weekend, op Centerparcs de Eemhof, met een mix tussen sport, food, mind en relaxen met vrienden. Om het evenement mogelijk te maken zijn sponsoren aangetrokken, waaronder Dove. Voor het onderzoek zijn een campagne evaluatie, een bezoekevaluatie en kwalitatieve interviews uitgevoerd.
Het evenement is zeer positief ontvangen en wordt hoog beoordeeld: gemiddeld krijgt het een 8,1 van bezoekers. Daarnaast zou 96% van de bezoekers Healthy Fest aanbevelen en overweegt 91% volgend jaar weer te gaan.
Sponsoring werd door veel bezoekers als positief ervaren, vooral het feit dat er wasmannen waren die met een bak met water rondliepen om je handen even lekker te masseren en wassen. - 98% van de bezoekers herkent Dove als sponsor - 36% van de mensen die Dove herkennen als sponsor geven aan dat zij hierdoor positiever zijn geworden over Dove
Sponsoring is voor bezoekers niet een reden om naar het event te komen, maar ze snappen dat het nodig is voor de kosten. Zolang het relevant is tijdens het bezoek draagt het voor bezoekers bij aan een positieve evaluatie van Dove. De campagne evaluatie liet zien dat het imago van Dove onder de gehele doelgroep is verbeterd. Mensen die bekend zijn met Healthy Fest scoren hierop significant hoger dan onder de rest.