Cases

Leven Als Een Prof en NIVEA for men

Cases

Een jongensdroom wordt werkelijkheid in dit concept. Harry Vermeegen brengt het dagelijks leven van profvoetballers in beeld en gaat vóór de winterstop op zoek naar een amateurteam dat een seizoen lang het ‘leven van een prof’ kan winnen.

Ná de winterstop wint dit team onder andere een nieuwe kleedkamer, een trainingskamp in een vijfsterrenhotel, een rondvlucht met een helikopter door de Kuip, trainingen van de beste voetbaltrainers en dat alles ter voorbereiding op een wedstrijd tegen oud profs in een Eredivisie stadion. Daarnaast wordt deze wedstrijd ook nog eens uitgezonden op RTL 7.

Doel

NIVEA for Men wilde via het sponsorship en de beleving van de Eredivisie de merkwaarden op een laagdrempelige manier overbrengen bij de doelgroep.

Doelgroep

Mannen 20 - 49 jaar

Resultaat

Meer dan de helft van de doelgroep heeft zich ingeschreven. Daarnaast is er veel buzz veroorzaakt rond het programma via Facebook, Twitter, Hyves, mailings en stadionpromo’s. Geen voetbalfan kan Leven Als Een Prof hebben gemist.