Cases

Imago en waardering Buienradar

Cases

In september 2016 hebben we een onderzoek uitgevoerd om het imago en de waardering van Buienradar in kaart te brengen onder de doelgroep 18+.

Om het weer te raadplegen worden online platformen het meest geraadpleegd, 45% heeft de voorkeur om dit te doen via een app en 35% via een website. 18-44 jarigen gebruiken vaker apps, terwijl 55+ meer tv gebruiken. Belangrijkste voorwaarden om gebruik te maken van een online weerplatform zijn: actueel (72%), betrouwbaar (66%) en overzichtelijk (62%). Op de vraag wat het beeld is van Buienradar wordt met name gemakkelijk, betrouwbaar, duidelijk, overzichtelijk en actueel genoemd.

95% van de 18 plussers is bekend met Buienradar, door 71% wordt Buienradar spontaan genoemd.

Buienradar wordt van de beschikbare online weerplatformen het meest intensief gebruikt (33% meerdere keren per dag/dagelijks). Onder ouderen is het gebruik nog intensiever dan onder jongeren. Mannen gebruiken Buienradar intensiever dan vrouwen. De radar is de belangrijkste reden voor bezoek aan Buienradar app of site voor het raadplegen van de regen de komende uren (83% voor de site/82% voor de app), gevolgd door weer van vandaag en regen op dit moment.

75% van de jongeren tussen de 18-24 jaar noemt buienradar.nl weleens in een gesprek.