In het vrolijke spelprogramma HiHa Holland maken kids en ouders op speelse wijze kennis met Madurodam.
In Madurodam ontdek je op interactieve en leerzame wijze waar een klein land groot in is. Om dit onder de aandacht te brengen bij kids en hun ouders ontwikkelde RTL Telekids het vrolijke spelprogramma HiHa Holland. Hierin strijden twee teams van elk twee kids tegen elkaar en voeren zij allerlei opdrachten uit verspreid over het park. Zo moeten ze typische Hollandse lekkernijen proeven en herkennen. Want welke vis is nou paling, makreel of haring? En hoe herken je Hollandse kazen? Ook worden de kinderen getoetst op hun kennis van het rijke heden en verleden van de Nederlandse cultuur: van hippe DJ’s tot Hollandse Meesters. Door de interactieve elementen komen de verhalen van het park tot leven en ligt de nadruk op de beleving van het kind. Naast de inzet van het TV-format, een campagne met TV-spots, promo’s en billboards, is er een samenwerking met RTL Weer en Buienradar. Via flexibele inzet op beide platformen kan de doelgroep geactiveerd worden door de boodschap te timen op het juiste moment: bij mooi weer, rondom vakantie en in het weekend. Dankzij HiHa Holland krijg je zin in Holland. En in Madurodam!
Doel
- Imagoverandering van Madurodam en positionering op het gebied van cultuureducatie
- Vergroten van de naamsbekendheid van Madurodam bij kinderen en hun ouders
- Activeren van de doelgroep door Madurodam te koppelen aan het juiste moment (bij mooi weer, rondom vakantie en in het weekend)
Middelen
- Tailormade TV-programma HiHa Holland (bij RTL Telekids, via de app en op RTL XL)
- Promo-campagne (TV spots, billboarding, cromo’s) bij alle RTL-zenders
- Social media kanalen van presentatrice Keet! en RTL Telekids met diverse foto’s en video’s
- Free publicity middels persbenadering vanuit RTL Telekids
- Flexibele inzet van uitingen bij RTL Weer en Buienradar: display advertising, advertorials, in program en optioneel storytelling billboards
Concept: RTL, Producent: Kukeleku, Mediabureau: RLVNT