Cases

Grillmasters en Jupiler spelen met vuur

Cases

Jupiler wilde graag met vuur spelen om zijn stoere imago te versterken. De gloeiend hete barbecue-wereld van Grillmasters bleek de perfecte plek om een oermannengevoel te ontsteken.

Het Belgische biermerk en RTL lanceerden een grote campagne gericht op mannen 20-49 jaar waarbinnen de claim op het BBQ Umfeld een grote pilaar was. Hierin stonden vriendschap, barbecueën en mannelijkheid centraal. De thematiek werd in program verwerkt met om de week een speciale Jupiler-aflevering. Het stoere jurylid Jord personificeerde de Jupiler-man. Ook pakte Grillmasters uit met een unieke activatie om de doelgroep te activeren: barbecueën met vrienden op smeulende lava van een vulkaan op Hawaii. Met een brandpromo, cromo campagne en billboarding joeg RTL de actie aan en werd de BBQ premium van Jupiler op TV ondersteund. Grillmaster heeft zo op meerdere manieren positief bijgedragen aan het stoere merkimago van Jupiler.

Lees hier meer over deze case.