Cases

Fissa Challenge activeert jonge bioscoopbezoekers

Cases

Om de Nederlandse film Fissa op ludieke wijze te promoten onder jongeren én het bioscoopbezoek te stimuleren, ontwikkelden we samen met Just Entertainment een te gekke activatie: de Fissa challenge.

Onze YouTube-sterren ZU5E, Nanne Meijer, Dionne, Bibi Breijman en Armoowasright challengden elkaar in hun vlog’s en creëerden hierdoor awareness. Ook daagden zij hun enorme fanbase uit om mee te doen. Ze gaven kaarten weg zodat fans samen met hun favoriete YouTuber de Fissa van hun leven konden beleven. Ze bezochten de première samen met de winnaars van de challenge, wat ook weer voor toffe content zorgde.

De activatie werd ondersteund met een social marketingcampagne op YouTube, Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat om een breed bereik te genereren.

Het keiharde resultaat: bijna een half miljoen views op YouTube, meer dan 100.000 likes op Instagram en ruim 240.000 views op Snapchat. Zo zorgden we voor meer naamsbekendheid en droegen we bij aan het vergroten van de intentie om naar de film te gaan.