Cases

Expeditie Robinson en Teva: Footselfies

Cases

Original sport sandal merk Teva zocht een manier om top of mind te komen bij een groep influencers en zo de verkoop van Teva’s Original collectie te stimuleren bij jongeren 20 tot 34 jaar. Expeditie Robinson bood het perfecte Umfeld om de doelgroep te bereiken.

De piek van de verkoop van Teva-sandalen ligt altijd in juli en augustus, terwijl het programma pas enkele maanden later uitgezonden zou worden. De oplossing: een campagne met footselfies! In de aanloop naar de start van het programma konden fans raden wie de deelnemers van Expeditie Robinson 2014 zouden worden. Zij kregen hints in de vorm van footselfies. De crossmediale campagne met cromo's, billboards, breakbumpers, brand promotions, streamspot, branded content op de site en heel veel social media inzet speelde in op de selfie-hype. Het resultaat:

  • Fan engagement: Facebook bereik van 3,2 miljoen mensen. Gemiddeld bezochten 213.000 mensen de site. De quiz had in totaal 5.500 actieve deelnemers
  • Sponsorfit: 85% (met een geholpen merkbekendheid van 41%).
  • Merkoverweging en aankoopintentie: stijging van 20% in sales.