In de zomer van 2018 organiseerde online financieringsmaatschappij Findio samen met Ziggo Sport een speciale actie rond de uitzending van 3 Formule 1-races: de Findio Race Experience. Gedurende 3 weken waren er fantastische prijzen te winnen, waaronder 5x racen in een McLaren op Circuit Zandvoort. De commercial, die leidde naar de actiesite www.findio.nl/race, was exclusief te zien op Ziggo Sport. De resultaten van deze actie zijn inmiddels bekend.
De activatiecampagne had als doel: - 3000 deelnemers in 3 weken - 30% extra clicks tijdens de actieweekends op Findio.nl ten opzichte van een normaal weekend - 10% stijging van de naamsbekendheid ten opzichte van de huidige naamsbekendheid van Findio
Resultaten De actie leidde tot mooie resultaten. Doordat de campagne exclusief te zien was bij Ziggo Sport, spraken we de juiste kijkersdoelgroep aan. Tevens realiseerde Ziggo Sport een mooi bereik dankzij de inzet van 100 GRP’s specifiek rondom drie F1-raceweekends gedurende de actieweken.
In totaal hebben 4654 deelnemers aan de actie deelgenomen. Hiermee is de doelstelling van 3000 deelnemers ruimschoots behaald. De actie heeft een positief effect gehad op het websitebezoek van findio.nl. In actieweekends 2 en 3 gemiddeld 30% meer clicks dan in een normaal weekend. Op de geholpen naamsbekendheid heeft de actie geen significant effect gehad, maar daarvoor heeft de actie te kort geduurd. De commercial werd wél hoog gewaardeerd. De respondenten van het onderzoek vonden de commercial aansprekend en onderscheidend.