Cases

Eigen Huis & Tuin en Praxis

Cases

Praxis en RTL werken al twintig jaar met veel succes samen om 40 weken per jaar een uitzending van het programma Eigen Huis & Tuin te maken. Branded content waar alle partijen nog steeds vrolijk van worden. Eigen Huis & Tuin was het eerste klusprogramma van Nederland. “Een ijzersterke formule voor succes”, vindt hoofd marketing & communicatie Mark de Jonge van Praxis. Met relevante in program momenten gooit het format hoge ogen bij de doelgroep. Elke zaterdag stemmen in de vooravond om en nabij de miljoen kijkers af op het RTL 4-programma om te kijken hoe Quinty, Thomas en Lodewijk woonkamers opknappen, behangen en ingewikkelde klussen klaren.

Doel

Praxis stapte in Eigen Huis & Tuin om:

  • Top of mind awareness creëren
  • De strategische positionering te versterken
  • Nieuwe assortimenten te presenteren

Doelgroep

Praxis richt zich op een breed publiek van mensen die iets hebben met klussen, decoreren of tuinieren. Mannen, vrouwen, jongeren, ouderen.

Resultaat

De resultaten zijn overtuigend: wekelijks gemiddeld een miljoen kijkers (6+), een sponsorfit van 93% en een sponsorbekendheid van ruim 70%. De conversie is zeer sterk: 66% van de kijkers bezoekt de Praxis winkel en 81% van de kijkers bezoekt de Praxis website. Mark de Jonge: “Als retailer moeten we actief bezig blijven om consumenten voor ons te laten kiezen. We winnen nog steeds marktaandeel ten opzichte van de concurrentie dus we doen het goed. Eigen Huis & Tuin heeft daar zeker invloed op. Het programma helpt ons om een sterk merk te blijven.”

Lees meer info in de PDF: Eigen Huis & Tuin en Praxis