Hoe val je als zoutjesmerk op in een door grote merken gedomineerde markt? Chio en RTL 5 creëerden een crossmediaal platform bij het succesformat Expeditie Robinson.
Met dit innovatieve concept maakten zij op onderscheidende manier contact met de jonge, avontuurlijke doelgroep. De natuurlijke in program-momenten en billboards rondom het programma zorgden voor een sterke merkkoppeling tussen het chipsmerk en Expeditie Robinson.
Merk
Chio
Doel
Chio wilde haar brand awareness vergroten, de kernwaarden ‘innovatief’ en ‘avontuurlijk’ versterken en probeeraankopen stimuleren. Om dit te bereiken stapte Chio in de innovatieve game rond Expeditie Robinson. De deelnemers maakten kans op een expeditie voor zichzelf en vijf vrienden. Punten konden verzameld worden door het beantwoorden van vragen tijdens de televisie-uitzendingen, het voorspellen van de uiteindelijke winnaar van Expeditie Robinson 2012 of door het bekijken van exclusieve online videocontent.
Doelgroep
20-34 jaar
Resultaat
De campagne slaagde in alle opzichten, wat bleek uit o.a. 19% meer sales! De game zorgde voor een grotere betrokkenheid bij het format. Dat was te zien aan een forse stijging van unieke bezoekersaantallen op de website, twitter followers en een verdubbeling van het aantal facebook-likes.