De mediawereld heb ik altijd al interessant gevonden en ik zit er nu middenin door mijn anderhalf jaar durende managementtraineeship. Tijdens mijn internationale studies in Communication & Media en Media & Business heb ik kennis opgedaan die ik nu actief in de praktijk kan brengen en ook nog bij een vooraanstaand mediabedrijf als RTL. Voor mij is dat a dream come true.
Direct in actie
Als trainee bij RTL krijg je vanaf de dag dat je binnenkomt direct de kans om persoonlijk kennis te maken met alle lagen en afdelingen in de organisatie. Je werkt drie periodes van zes maanden op een van de vele afdelingen en mag meteen aan de slag met je eigen projecten. Ik startte bij Videoland en RTL XL, de video on demand platformen van RTL die hard aan het groeien zijn. In de multidisciplinaire teams kreeg ik meteen de verantwoordelijkheid over diverse projecten, waaronder een marketingproject om de conversies van nieuwe leden te verhogen, een migratietraject van een grote groep klanten en een opdracht om de inlogmogelijkheden in onze apps te verbeteren. Projecten die erop zijn gericht om de beleving van de gebruikers van onze producten te blijven verbeteren.
Samen
Het enthousiasme om consumenten het beste te bieden, zie ik in heel het bedrijf terugkomen. Dat ervaar je als trainee nog eens extra omdat je met heel veel afdelingen samenwerkt. Naast de intensieve band die je opbouwt met je medetrainees die op andere afdelingen binnen RTL rondlopen, haal je ook relevante informatie en kennis op bij andere collega’s van het bedrijf. Voor een op het oog kleinschalig project zul je misschien al moeten schakelen met collega’s van Corporate Communicatie, Legal, Customer Care, Finance, Sales en Technology. Daarnaast volg je regelmatig trainingen met je medetrainees en met medewerkers vanuit de hele organisatie. Zo leer je ’het bedrijf, de collega’s en de business dus heel snel kennen. Met elkaar werken we aan grote vraagstukken hoe we de Nederlandse consument de beste content en gebruikerservaring aan kunnen bieden op alle platformen. Van wat ik in korte tijd al heb gezien, zijn we goed op weg om onze doelen te bereiken.
Ben je geïnteresseerd? Mail me en ik vertel je er graag meer over!