Per 1 januari 2017 verandert de prime time programmering van RTL Z. De zender vult vanaf dat moment de avond met name in met documentaires en series als Undercover Boss en Secret Millionaire. Ook gesponsorde programma’s als het succesvolle techprogramma Bright TV en De Groei Challenge hebben een plek in de avond van Z. De dagelijkse programma’s @Z en Z Today stoppen. @Z is voor het laatst te zien op 16 december, Z Today op 23 december.
Marco Louwerens, zenderdirecteur RTL Z: “RTL Z staat inmiddels echt bekend om zijn uitgesproken documentaires. Ook de series en programma’s als Bright TV weten een trouwe groep kijkers te trekken. Dit succes willen we verder uitbouwen naar een sterke avondprogrammering met meer documentaires en series. Helaas betekent dit dat zowel ‘Z Today’ als ‘@Z’ stopt. Ik kijk met trots terug op deze programma’s en de mooie televisiemomenten die ze hebben opgeleverd. Als enige televisiezender in Nederland waar ’s avonds hoogwaardige documentaires te zien zijn, zullen we op de schouders van deze programma’s nieuwe journalistieke formats ontwikkelen die RTL Z hopelijk nog meer zullen profileren.”
Wekelijks bereikt RTL Z ruim 2.7 miljoen ondernemende mensen. Ook organiseert het zakelijke nieuwsmerk diverse events, zoals het tweedaagse tech event Bright Day met ruim 10.000 bezoekers. RTL Z heeft een bereik van 31% in de doelgroep decision makers, het hoogste bereik in deze doelgroep in vergelijking met andere zakelijke media. RTL Z blijft de breaking news zender van RTL.