Persberichten

Nieuw RTL Z-ondernemersrealityprogramma daagt ondernemers uit

Ondernemers met concrete groeiambitie geven alles voor scale up in ‘De Groei Challenge’

Persberichten

In 'De Groei Challenge', vanaf dinsdag 25 oktober te zien bij RTL Z, gaat presentator Rens de Jong op zoek naar succesvolle ondernemers met een concrete groeiambitie. Deelnemers van het programma krijgen de unieke kans om hun bedrijf én groeiplannen te presenteren aan een jury van drie doorgewinterde entrepreneurs. Met de professionele begeleiding van dit succesvolle trio worden ze uitgedaagd om hun potentie waar te maken.

Uit bijna vijfhonderd aanmeldingen zijn negen ondernemingen geselecteerd die hun plannen mogen presenteren aan de ondernemende jury, bestaande uit Ruud Hendriks, Sabien Duetz en Marco Aarnink. Ruud Hendriks heeft vele stenen verlegd in de mediawereld en stond aan de wieg van RTL. Als radio- en televisiepresentator, journalist, manager én ondernemer heeft hij zijn sporen dik verdiend. Ruud is mede-oprichter van Startupbootcamp Global, Innoleaps B.V. en The Talent Institute. Sabien Duetz is ondernemer met een stoere en vrouwelijke stijl. Ze is eigenaresse van BIEN total brand concepts: een trend, marketing- en conceptbureau. Haar roots liggen bij een echte retailfamilie. De enthousiaste ondernemer Marco Aarnink is met zijn 31 jaar al één van Nederlands meest succesvolle ondernemers. Het door hem opgerichte Drukwerkdeal.nl (Printdeal) werd in 2014 voor miljoenen verkocht aan het beursgenoteerde Cimpress N.V.

Van de negen deelnemende bedrijven gaan slechts drie door naar de volgende rondes van dit ondernemersrealityprogramma. Deze ondernemers gaan twee maanden lang keihard aan de slag om verschillende targets te behalen, met in iedere aflevering nieuwe uitdagingen om aan te gaan. Uiteindelijk maakt de jury de beslissende keuze welke ondernemer het beste resultaat heeft neerzet en daarmee ‘De Groei Challenge’ wint.

In de eerste aflevering nemen de bedrijven Frietboutique, Catering Lokaal en Naron het tegen elkaar op. Tijdens hun pitch legt de jury hen het vuur aan de schenen. Hoe reageren de ondernemers op dit vragenvuur? Hebben ze alle antwoorden paraat of staan ze met een mond vol tanden? En weten ze hun plannen en doelstellingen goed te presenteren? Alleen het bedrijf waar de jury de meeste potentie in ziet gaat verder in het proces van ‘De Groei Challenge’.

‘De Groei Challenge’ wordt geproduceerd door Zodiak Nederland en wordt mede mogelijk gemaakt door de Kamer van Koophandel en NLGroeit.