Fans van de succesvolle RTL 4-serie ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ werden in het eerste kwartaal van 2014 verrast met de 'GTST Quiz'-app. Massaal gaan ze de onderlinge strijd met elkaar aan. Met meer dan 180.000 downloads en 3 miljoen gespeelde spelletjes is de ‘GTST Quiz’-app drie weken na de lancering een doorslaand succes.
Ook het tweede seizoen van ‘Weet Ik Veel’ slaat aan. Dit seizoen is er een hogere concentratie spelers actief via de 'Weet Ik Veel'-app dankzij de verbeterde technologie van audio synchronisatie. In het eerste kwartaal van 2014 werden al 48,5 miljoen vragen beantwoord.
Buienradar blijft het hoogst scorende RTL merk met een maandelijks uniek bereik van gemiddeld 2,5 miljoen.
Details
- DDMM (Dutch Digital Media Measurement): In de eerste twee maanden van 2014 behoudt RTL de zevende plaats op basis van het unieke bereik. Hiermee bereikt RTL 21% van de doelgroep van zes jaar en ouder met haar online platformen. RTL komt in de top 20 merken tweemaal voor met Buienradar en RTL NL. Noot: de cijfers van DDMM zijn exclusief mobiel bereik.
- Het tweede seizoen van ‘Divorce’ was exclusief vooruit te kijken bij Videoland Unlimited, nog voor de uitzending bij RTL 4. Dit leverde in het eerste kwartaal meer dan 20.000 videoviews op. De eerste uitzending op 16 maart bij RTL 4 werd bekeken door 2,2 miljoen kijkers, een recordaantal kijkers voor deze serie.
- De videoviews via RTL XL zijn in het eerste kwartaal met 19% gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2013 (inclusief YouTube).
- De nieuwe live functionaliteit in de RTL XL-app is sinds drie weken actief tijdens ‘Life4You’, ‘EditieNL’ en ‘Expeditie Poolcirkel’. Tijdens deze programma’s kunnen kijkers die de RTL XL-app open hebben staan, realtime recepten opvragen, meedoen aan polls en exclusief beeldmateriaal bekijken.
- De open brief aan Geert Wilders door RTL Nieuws hoofdredacteur Pieter Klein werd veel besproken in maart. In totaal werd de brief 650.000 keer gelezen via de apps en de website van RTL Nieuws.
- ‘Adam zoekt Eva’ haalde in de eerste week 775.000 videoviews naast 806.000 kijkers voor de eerste aflevering bij RTL 5.
- 'The Voice Kids'-app werd door 90.000 enthousiastelingen actief meegespeeld, waarbij 1 miljoen voicies werden gescand en 125.000 voicies onderling werden geruild. In het eerste kwartaal werd de app bijna een half miljoen keer bezocht.
- De ‘Koning Voetbal’-app weet het succes vast te houden met 342.000 downloads en meer dan 1,3 miljoen bezoeken in het eerste kwartaal van 2014.
Vooruitblik tweede kwartaal:
- Komend kwartaal wordt Videoland Unlimited gelanceerd als standalone OTT service. Alle Nederlanders kunnen vanaf dat moment onbeperkt genieten van het grootste aanbod van films en series in Nederland, op alle schermen.
- In het tweede kwartaal wordt duidelijk of de ‘GTST: Spring Levend’-app in de prijzen valt. De app is genomineerd voor de Spin Awards en de Dutch Interactive Awards. Ook de digitale extensies ‘HNTM Model Contest’ en ‘The Voice Kids’-app zijn genomineerd voor de Dutch Interactive Awards.
Bron: DDMM, SKO Web TV, STIR, comScore, App Store, Google Play, Windows Store.