2018 €m | 2017 €m* | Percentage wijziging | |
---|---|---|---|
Omzet | 508 | 477 | +6.5 |
EBITDA | 89 | 87 | +2.3 |
EBITA | 70 | 73 | (4.1) |
*De ter vergelijking opgenomen informatie over 2017 is zo weergegeven dat de overdracht van Smartclip Benelux van Mediengruppe RTL Deutschland naar RTL Nederland zou hebben plaatsgevonden op 1 januari 2017
Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de jaarcijfers 2018:
“Vorig jaar stond in het teken van onze nieuwe Fancentric strategie, investeringen in onze digitale activiteiten en de herstructurering van de organisatie. Onze koers is glashelder en onze organisatie is er ook op ingericht: we zetten onze fans bij alles wat we doen op nummer 1. Op tv én online. Dat kijkers minder tv kijken is een feit. Gelukkig hebben wij met Videoland in een vroeg stadium geïnvesteerd in video on demand, waardoor de Nederlandse kijker een uitstekend lokaal alternatief heeft voor de grote internationale VOD-partijen. De groei van het aantal abonnees met 135% bewijst dat. Om de kijkbeleving leuker en makkelijker te maken op elk platform gaan we ook nog eens tientallen miljoenen extra investeren in nieuwe lokale content en technische innovatie.”