De 8 kenmerken van de Temptation-fan

1. Hoge engagement: Nieuwe formats zoals Temptation Talks & VIPS zorgen voor een stijging in contactmomenten en kijkminuten. Men kan niet wachten: nieuwe afleveringen worden het liefst direct gekeken.

2. Veel online: Veel kijkers maken gebruik van SVOD (Videoland) en het aantal YouTube en Facebook fragmenten dat wordt (terug)gekeken is hoog. 

3. Jong, vrouw en hoogopgeleid: Op alle kanalen is de doelgroep vrouwelijker en jonger dan de benchmark. TV-kijkers zijn ouder dan andere kanalen, maar nog steeds jong ten opzichte van de gemiddelde RTL 5-kijker.

4. Actieve facebookgebruikers en vooral op mobiel: Zowel in likes en comments als klikken op advertenties. En bovendien meer op mobiel actief dan de gemiddelde facebook populatie.

5. Hoge interesse in andere Nederlandse content: Ze zijn ook geïnteresseerd in reality zoals Priscilla & Patrick, Dave Roelvink, diverse fashion pagina’s maar ook Holland’s Next Top Model en Dance Dance Dance.

6. Drijfveren voor het kijken: Fear Of Missing Out (FOMO), sensatie, guilty pleasure, smullen van mooie mannen en vrouwen.

7. Mannen houden zichzelf ‘stiekem’ op de hoogte: Mannen worden wel bereikt (36%) via Facebook, maar slechts 14% liked de pagina.

8. YouTube profiel mannelijker: Mannen kijken wel de korte fragmenten op Facebook en YouTube.

 

Bronnen: Facebook, We Love Video Community, SKO, Holland Online, ODS 2017/2018 t/m 31 augustus