In november 2015 lanceerden wij met het product team een compleet nieuw design voor de Videoland website en mobiele apps. Een maand later als een van de eerste in Nederland een app op de nieuwe Apple TV. Een nieuwe look and feel met een verbeterde user experience die komend kwartaal ook op Smart TV gelanceerd wordt.Verbeteringen die net zoals bij onze grote Amerikaanse concurrenten voor een groot deel gebaseerd zijn op analytics, user feedback en testen.
Escapisme
Onze gebruikers willen in hun vrije tijd even ontsnappen aan de werkelijkheid en zich onderdompelen in een andere wereld. Of het nou terug in de tijd is met een mooi kostuumdrama zoals Gran Hotel, lachen om de mannen uit Divorce of op het puntje van hun stoel zitten bij een spannende actiefilm.
Feedback, anyone?
Wij leven in een land waar niemand moeite heeft om zijn mening te geven. Op alle mogelijke manieren komt die feedback onze kant op. Hetzij via onze customer care afdeling, gebruikerstesten, feedback formulieren, NPS evaluaties, meedenkende collega’s e.d. Zelfs mijn moeder, die ik niet echt als een digital native maar wel als een heavy video-on-demand user kan omschrijven, geeft ongezouten haar mening. En dat is maar goed ook, want het helpt ons om de gebruikservaring continue te verbeteren en onze gebruikers ongestoord van hun ‘escape-moment’ te laten genieten.
Pionieren
Qua manier van werken verschillen we eigenlijk weinig van de andere internationale aanbieders, alleen doen zij dat met een veel groter team en (iets) meer budget. Ondanks de overeenkomsten voelt de ontwikkeling van een VOD platform nog wel als pionieren. Als eerste in Nederland een serie in 4K lanceren of een consistente seamless ervaring over alle devices heen creëren, met alle verschillende regels van de Apple's, Google’s en niet te vergeten de technische uitdagingen op alle platformen van dien. Aan complexiteit geen gebrek. Komend kwartaal gaan we de kidsomgeving vernieuwen. Naast een rijkere en betere ervaring voor kids gaan we de omgeving uitbreiden met parental controls waardoor ouders meer controle krijgen over wat hun kids kunnen zien.
En doorrr..
Vanaf november vorig jaar zien we positieve effecten in de cijfers. Zoals Arno Otto altijd roept ‘work hard in silence, let your success make the noise’. Het 'in silence’ doorknallen door alle disciplines in het Videoland team begint zijn vruchten af te werpen, de kijktijd en engagement blijven maand op maand stijgen. Een positieve start van dit jaar dus en we gaan ervoor om dit de rest van het jaar door te zetten!