Met ingang van donderdag 2 maart biedt RTL Telekids haar relaties de mogelijkheid om door middel van pre-rolls te adverteren binnen de RTL Telekids-app. Met de gratis app kunnen kinderen de programma’s eenvoudig terugkijken op tablet en smartphone binnen een vertrouwde, veilige omgeving.
Aanleiding voor dit nieuwe product is de uitkomst van een kwalitatief onderzoek naar het digitale mediagebruik van kinderen en hoe ouders daarmee omgaan, dat RTL door onderzoeksbureau YoungWorks liet uitvoeren. Uit het onderzoek komt naar voren dat ouders en kinderen reclame binnen de RTL Telekids-app niet als storend ervaren wanneer deze goed afgestemd is op de doelgroep. De meeste ouders gaven zelfs aan dat zijzelf en hun kinderen reclame als inspirerend, vermakelijk en informatief ervaren. Reclame brengt het hele gezin op ideeën, voor bijvoorbeeld dagjes weg of verlanglijstjes.
De mogelijkheid om te adverteren binnen de app is voor adverteerders een flinke uitbreiding op RTL’s totale digitale kidspropositie die bestaat uit RTL XL (web en app) en Cartoon Network (web). De populaire RTL Telekids-app is inmiddels meer dan 645.000 keer gedownload en genereert maandelijks miljoenen videostarts.
Adverteren of meer informatie? Bekijk hier de technische specificaties voor het aanleveren van een campagne. Wil je meer info over de digitale RTL kidspropositie? Neem contact op met Vera Loos, senior accountmanager RTL Kids, via 06 – 21 71 74 31 of vera.loos@rtl.nl.