Nieuwsartikelen

RTL en Triade Media breiden portfolio uit

Nieuwsartikelen

RTL en Triade Media breiden het portfolio uit met de verkoop van de reclamezendtijd van drie internationale televisiezenders: AMC, Food Network en Fine Living. Per 1 januari 2017 is het mogelijk om op AMC Nederlandse TV-campagnes in te kopen. In de loop van het eerste kwartaal van 2017 zullen de zenders Food Network en Fine Living worden opengesteld voor advertising.

AMC AMC Global, onderdeel van AMC Networks International, biedt favoriete films uit alle genres en decennia. Het toont veelgeprezen eigen producties, waaronder Fear The Walking Dead, The Night Manager, Turn: Washington Spies en Into The Badlands. AMC is op grote schaal te zien in heel Noord-Amerika en in meer dan 125 landen wereldwijd. In Nederland is AMC beschikbaar in meer dan 95% van alle huishoudens en is de zender te ontvangen bij o.a. Ziggo (kanaal 131) en KPN (kanaal 302).

Food Network en Fine Living Food Network biedt een frisse kijk op foodprogramma’s en is een lifestyle en entertainment merk met prijswinnende kookshows, topchefs en wedstrijden. Met een select gezelschap lifestyle goeroes, innovatieve ontwerpers, mode-experts en chef-koks van over de hele wereld biedt Fine Living talrijke programma’s over modern wonen en design entertainmentshows.

Food Network en Fine Living zijn te zien bij Ziggo op kanaal 138 en 139. Beide zenders zijn onderdeel van Scripps Networks Interactive, een toonaangevende ontwikkelaar van lifestyle content in de categorieën home, food en travel voor TV en online. Ook Travel Channel, al eerder toegevoegd aan het portfolio van RTL en Triade Media, is onderdeel van Scripps Networks Interactive.

RTL en Triade Media bundelden 1 januari 2016 hun krachten voor de verkoop van reclamezendtijd voor themakanalen. De uitbreiding past in de succesvolle strategie om het portfolio uit te bouwen met sterke merken met een duidelijk thema.