Nieuwsartikelen

RTL en Adfactor slaan handen ineen

Nieuwsartikelen

Op dinsdag 19 september 2017 hebben RTL Nederland (RTL) en Adfactor bekend gemaakt dat zij hun krachten bundelen. RTL neemt een meerderheidsbelang van 60% in Adfactor. Het 13-jarige Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing (native advertising) en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere de RTL MCN krijgen adverteerders nog meer mogelijkheden om op maat gemaakte campagnes bij beide partijen in te zetten om de juiste doelgroep te bereiken. Adfactor blijft opereren vanuit zijn kantoor in Den Haag. De samenwerking wordt per 1 oktober 2017 effectief.

Ton Rozestraten, CCO RTL, reageert: “Onze sales-strategie is tweeledig. Enerzijds de autonome ontwikkeling van ons salesaanbod en anderzijds het verrijken ervan in partnership met sterke lokale spelers. Adfactor heeft een dijk van een reputatie in digital content marketing, met name native advertising, en een groot netwerk van kwalitatieve content creators en influencers. Door die kracht te combineren met het marktleiderschap in branded content van RTL, vergroten we ons bereik en creëren we nog meer kansen voor adverteerders om hun merk te laden bij specifieke doelgroepen in een kwalitatieve omgeving.”

Director en co-founder Adfactor Phileas Fox over de samenwerking: “De enorme synergie op het gebied van onze ambities, thema’s en influencers heeft ons bij elkaar gebracht. Met name op het gebied van video, met bijvoorbeeld RTL MCN, is RTL de perfecte partner voor verdere groei. Het gecombineerde bereik en de hieruit verkregen data bieden Adfactor in de nabije toekomst kansen voor innovatie van content marketing. RTL kan op zijn beurt gebruikmaken van ons portfolio, content en influencer marketing expertise. Dat betekent groei voor beide partijen en een rijker aanbod voor adverteerders.”