Nieuwsartikelen

Renault & RTL lanceren vervolg Extreme Roadtrip

Nieuwsartikelen

De video’s zijn te zien op RTL Basecamp - het gloednieuwe online travelplatform voor young millennials van RTL MCN - en daarnaast ook bij RTL 7 en via de kanalen van de twee populaire mannen. De productie is in handen van Towel Media. Het content partnership is tot stand gekomen in samenwerking met Branded Entertainment Bureau FUSE, mediabureau OMD, Publicis en Dorst & Lesser.

Tijdens de roadtrip ontmoeten Giel en JayJay op iedere locatie een local met een passie voor extreme sports en een bijzonder verhaal. De mannen kunnen natuurlijk niet achterblijven en maken kennis met tien spannende activiteiten, zoals fatbiken, ijsduiken, splitboarden en snowkiten. Renault is met de Kadjar en Captur, de 'crossovers' van Renault, de bindende factor die de twee vrienden overal naartoe brengt. Via een 360-graden content partnership claimt Renault het extreme sports domein en creëert hiermee een stoer en sportief imago. Voor het creëren van engagement maken kijkers via een brand activation kans op hun eigen roadtrip door IJsland in de Renault Kadjar of Captur.

Extreme Roadtrip is vanaf vandaag te volgen op het YouTube-kanaal van RTL Basecamp. Vanaf zaterdag 11 februari deelt StukTV de video’s met hun ruim 1,3 miljoen fans. Via social media kanalen delen we korte fragmenten met hoogtepunten en RTL 7 zendt vanaf 13 februari iedere maandag om ca. 00:00 uur een korte aflevering uit. Zo biedt TV een ondersteunende rol aan de online kanalen.

Benieuwd naar de motivatie en ervaringen van Renault rondom Extreme Roadtrip? Lees hier de blog van Jos van den Bergh, Manager Marketing Communicatie bij Renault Nederland.