Nieuwsartikelen

PNO Media valt in prijzen met RTL Z-concept interactieve pensioentelevisie

Nieuwsartikelen

Tijdens het PBM Pensioensymposium op donderdag 17 mei ontving PNO Media de PBM Communicatieprijs 2018 met het concept interactieve pensioentelevisie gemaakt door RTL Z. Het pensioenfonds kreeg de prijs voor de manier waarop zij de medewerkers van RTL Nederland informeert over pensioen, passend bij de doelgroep en met een heldere boodschap. In het concept worden medewerkers van bedrijven aan de hand genomen om meer te weten te komen over hun pensioen.

Het interactieve webinar over pensioen werd als eerste uitgetest op de werknemers van RTL Nederland en vond oktober vorig jaar plaats. Aan de hand van mails, uitlegvideo's en flyers werden de 800 medewerkers van het mediabedrijf opgeroepen om mee te doen aan een interactieve webinar-uitzending via RTL Z, waarin ze vragen konden stellen en aan polls konden meedoen.

Volgens de PBM-organisatie maakt de fragiele reputatie van de pensioensector het lastig om effectief te communiceren met deelnemers. “Maatwerk, goed aansluiten op de belevingswereld van deelnemers helpt daarbij. De winnaars van dit jaar laten zien dat dat kan.”

De jury roemde de actieve betrokkenheid van werkgever RTL – via promotie en activatie. “Dit leidde tot een groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep. Een professionele productie zorgde voor kwalitatief hoogstaande televisie. Maar ook tot aansprekende resultaten, zowel qua bereik als gestegen pensioeninzicht.” Wat de jury daarnaast aansprak, is dat dit concept vrij eenvoudig en met een beperkt budget door elk ander fonds en werkgever(s) kan worden toegepast. “De professionaliteit van de mediasector wordt daarmee dus laagdrempelig toegankelijk gemaakt voor de hele sector.”

Meer weten? Ga naar https://www.rtlz.nl/beurs/nieuw-en-succesvol-interactieve-pensioentelevisie